Alle Kategorier

Hjem> Nyheter > Pressemeldinger

SWM G01 eksportert til Tyskland vil bli foretrukket av tyske brukere

Tid: 2022-11-14 Treff: 251

Under den stadig mer kompliserte globale økonomiske situasjonen foretok de øverste lederne i Tyskland sitt første besøk til Kina 4. november etter å ha tiltrådt. Selv om de bare ble i drøyt ti timer, var det av stor betydning. Delegasjonslisten vekker også betydelig oppmerksomhet. Blant de medfølgende bedriftslederne er Zipse, styreformann i BMW og Oliver Blume, administrerende direktør i Volkswagen.

11

I år er det 50-årsjubileum for opprettelsen av diplomatiske forbindelser mellom Kina og Tyskland. Handel er alltid et viktig ledd for å fremme utveksling mellom de to landene, og bilindustrien er utvilsomt en uunnværlig del av koblingen. De siste to årene, med transformasjonen til ny energiindustri, har mange tyske bedrifter økt investeringene sine i Kina. Samtidig har et økende antall kinesiske bilbedrifter begynt å kunngjøre inngangen til det europeiske markedet.

22

01

Kommer fra Europa og er på vei mot Europa

Siden utbruddet av epidemien i 2020, har motstandskraften til den kinesiske bilindustrikjeden styrket eksportmarkedet. I følge relevant statistikk nådde salgsvolumet i eksportmarkedet i 2021 2.138 millioner enheter, med en år-til-år-vekst på 102%. Fra januar til september 2022 nådde salgsvolumet i eksportmarkedet 2.27 millioner enheter, med en økning på 51% sammenlignet med samme periode i 2021 --- blant annet er det mange utmerkede produkter "Made in Chongqing". I følge nyhetene utgitt av Chongqing kommunale handelskommisjon, økte Chongqings komplette kjøretøyeksport i første halvdel av 2022 med 48.2 %. Mange kinesiske bilprodusenter som SWM har overvunnet vanskelighetene med å øke råvareprisene og økende logistikkkostnader og utvidede oversjøiske markeder.

33

Den 5. november var en serie SWM G01F-kjøretøyer klare for levering i Fuling Industrial Park, Chongqing og Shineray holdt en storslått avgangsseremoni. Det er rapportert at dette er Shinerays første parti med personbiler som eksporteres til det europeiske markedet.

44

SWM ble grunnlagt i 2016 og var en gang et populært terrengkjøretøymerke i Europa. Etter å ha blitt kjøpt opp av East Shineray, ble den lovende blant de innenlandske personbilene med et nytt image. For tiden, under merket til SWM, har mange SUV-modeller som SWM Big Tiger, SWM G01, X7, X3, etc. blitt utviklet og lansert.

55

Modellen som eksporteres til Tyskland denne gangen er SWM G01F, som er plassert som en kompakt SUV. De vingespennende frontgrillene tilpasset SUV, vanlige karosserilinjer og dynamisk tilbehør for sportsbiler gjør at hele kjøretøyet ser full av styrke. Utsmykningen med rødt og svart interiør, krystallgirskifteknapp og elektronisk parkeringsbrems gir mye utsøkt og sporty til den romslige og gjennomsiktige interiøratmosfæren.

66

Når det gjelder kraft, er denne nye modellen utstyrt med en ny generasjon 1.5T S-power og en 7-girs våt DCT dobbelclutch girkasse, som oppnår en maksimal effekt på 115 kW og et maksimalt dreiemoment på 212 N·m. I følge rapporten viser dette drivverket etter justering av det italienske forskningsinstituttet og det innenlandske FoU-teamet utmerket ytelse i akselerasjon og økonomi. Som vi alle vet, er China VI Emission Standard etterfulgt av innenlandske personbiler litt strengere enn Europe VI. Den vellykkede eksporten av SWM-kjøretøyer til Tyskland beviser bare til fulle produktets styrke, som kan beskrives som å komme fra Europa og på vei mot Europa.

77

Hele tiden har SWM vært dypt involvert i terrengkjøretøymarkedet. Kombinert med etterspørselen fra forbrukere i Kina, har den utviklet og produsert syvseters SUV som har oppnådd en betydelig andel i markedssegmentene. I 2019 avsluttet markedet for personbil utviklingsutbytteperioden med påfølgende år med vekst. I denne perioden ble merker som KENBO, BISU, BORGWARD og ZOTYE sparket ut eller marginalisert, mens SWM Motors har utviklet seg til i dag med sin utholdenhet og styrke. I et så hardt konkurransemiljø har dette private kjøretøyfirmaet alltid opprettholdt en ivrig markedsfølelse og solid kostnadskontrollevne. Fasjonabelt utseende, rimelig pris og pålitelig kvalitet har blitt de særegne produktmerkene til SWM Motors.

02

Internasjonal visjon om "Made in Chongqing"

Tidligere var Kinas eksport hovedsakelig avhengig av underutviklede land og regioner i Asia og Afrika. I dag er Kina full av selvtillit til å eksportere kjøretøy til utviklede land i Europa. "

88

I de første årene, da SWM først kom inn på det kinesiske markedet, ville SWM bevisst understreke egenskapene til europeiske kjøretøy, fordi på den tiden følte mange forbrukere i Kina at produktene laget i Europa var mer pålitelige. Men i løpet av de siste to årene, når vi har å gjøre med utenlandske virksomheter, kunne vi tydelig føle at anerkjennelsen av kinesiske merkevarer i mange regioner og til og med utviklede land åpenbart har blitt forbedret. I dag er kjøretøyene produsert av kinesiske merker like gode som utenlandske, og har til og med noen kostnadsfordeler." En kollega med ansvar for SWMs utenlandske virksomhet delte følelsene sine om merkevarepromotering gjennom årene.

99

I følge den regionale fordelingen av innenlandske eksportører utgitt av Cui Dongshus team, inkluderer de beste provinsene og byene Shanghai, Anhui, Zhejiang, Chongqing og Shandong. I 2022 utgjorde Chongqings bileksport 10 %. Hvorfor Chongqing kan rangeres blant de beste byene i Kina er fordi det på den ene siden har en perfekt bilstøttende industriklynge, som gir en konkurransefordel med lave kostnader og høyt kostnads-ytelsesforhold, og på den annen side drar det nytte av støtten fra "belte- og veiinitiativet".

100

"Made in Chongqing" dukker ikke plutselig opp i oversjøiske markeder, fordi lokale bedrifter aldri har senket sin internasjonale visjon. For eksempel er SWM Motors som eksporterer kjøretøy til Tyskland denne gangen tilknyttet Shineray. Shineray ble grunnlagt i 1997, og er en av de 500 beste produksjonsbedriftene i Kina, engasjert i fire sektorer: bil, motorsykkel, universelle landbruksmaskiner, smart reise og finansiell leasing. Siden begynnelsen av etableringen har det lagt ut oversjøiske markeder. For tiden eksporteres produktene til nesten 50 land og regioner rundt om i verden.

110

Det er rapportert at SWM Motors har signert en samarbeidsavtale med FinDreams Powertrain for aktivt å gjennomføre transformasjonen til ny energiindustri. Med den ryddige utviklingen av påfølgende hybridbiler og rene elektriske kjøretøy, vil SWMs eksportvirksomhet utvides ytterligere.

Etterskrift: «Dagens verden opplever dyptgripende endringer usett på et århundre», men den generelle trenden med økonomisk globalisering vil ikke endre seg og mønsterutjevningen er en viktig idé for å danne et fellesskap med felles fremtid og interesse. I følge relevant statistikk utgjorde tysk eksport til Kina i 2021 103.56 milliarder euro og importen fra Kina utgjorde 142.96 milliarder euro. Siden 2015 har Kina vært Tysklands største handelspartner i seks år på rad. Enten eksportert eller importert, er biler og bildeler en av de viktigste varene. I dag er én av fem personbiler som selges i Kina produsert av tyske merker. Med fremveksten og utviklingen av uavhengige merker og den stadige utdypingen av handelen mellom de to landene, har merker som SWM-motorer sjansen til å bli kjent av flere europeiske forbrukere og vil være populære blant lokale brukere.